Kezdőlap Kiemelt Forma 1 az égen

Forma 1 az égen

1046
0
Air Race-E

Az Air Race E az elektromos repülőgépek éves világbajnokságának megrendezését tervezi, de nem csupán a rajongóknak kedvezne vele, hanem a fejlesztések és technológia határát is feszegetné.


Izgalmas, új versennyel kecsegtet az Air Race E, a versenynapokon kalandot, feszültséget és adrenalint kínál a pilóták és nézők számára is. Emellett a Forma-1 elektromos szériájához hasonlóan az elektromos repülőgép-technológia innovációit próbálná ki a versenypályán.

Air Race-EAz első légi versenyt 1909. május 23-án rendezték meg a párizsi Port Aviation reptéren. A versenyek a 20-as és 30-as években élték aranykorukat és nézők százezreit vonzották. A kor izgalmát keltené újra életre az Air Race E, persze elektromos változatban. Jeff Zaltman alapította az Air Race 1-t hagyományos repülőgép motorokkal, viszont néhány évvel ezelőtt úgy gondolta, hogy a modern elektromos légi versenyekhez minden elérhető mostmár, repülőgép test, mérnökök, fejlődő elektromos motorok, résztvevők és a szakértelem, mellyel nagyon izgalmas nemzetközi pályákat is meghódíthatnának.

Az Air Race E versenyek izgalmat és szórakozást kínálnak a nézőknek, viszont ennél fontosabb hatása is lesz, a múlt századi első versenyekhez hasonlóan, nagyban előmozdítja az elektromos technológia fejlődését.

Air Race-EKét év tervezés után az Air Race E készen áll debütálására 2020-ban. Tizenegy nemzetközi csapat alakult, köztük a kaliforniai All Ways Air Racing, az angol Team Condor, vagy a holland Team NL.

Az új versenyben a résztvevők megtervezhetik saját repülőgépüket, viszont zárt verenypályán kell repülniük. “A szabályok rengeteg szabadságot engednek meg a dizájn terén” – nyilatkozta Zaltman. “Izgalmas és az innovációt is előmozdítja.”

Az Airbus alapító partnerként nem csupán a hitelességét adta az e-race sorozathoz, de hozzáférést biztosít a legmodernebb technológiához is. Zaltman szerint az Air Race E egy integrált “plug and play” motort, valamint akkumulátort és elektronikai rendszereket fejleszt, melyek az első néhány évben lesznek használatban.

Air Race-EAhogyan a Formula E sorozatának első évadában, úgy itt is az elektromos motokat utólag építik be a meglévő Air Race 1 repülőgépekbe. A University of Nottingham és az Air Race E kapcsolata segít az elektromos repülőgépek fejlesztésében. A gépek 10 kört fognak repülni, ami körülbelül 3 mérföldnek fele meg. A tervek szerint az Air Race E minden évben egy fővárosban rendezi meg a világbajnokságot, a dátumok és helyszínek viszont még nem kerültek nyilvánosságra.