A Puch cég ausztriai gyárában gyártották az első Puch Maxi-t 1970-től egészen 1980-ig. A kompakt jármű könnyű fenntarthatóságáról, üzemanyag hatékonyságáról és megbízhatóságáról volt híres.
1973-ban az olaj válság során népszerűvé vált és még most is elérhető a piacokon. Az új verzió pedálos indítási mechanizmust kapott, hogy a ötvenköbcentis kétütemű motor indítását megtámogassa. Ha pedig a motort kikapcsoljuk, ugyanúgy lehet tekerni, mint egy biciklit.
A Puch e-Maxi a klasszikus Maxi modern interpretációja Christoph Sokoltól. A koncepció egy teljesen elektromos moped melyet két akkumulátor hajt meg.
A Puch e-Maxi moped egy fix és egy eltávolítható akkumulátorral rendelkezik. Az eltávolítható akkumulátor előfizetéses rendszerben működik, a tulajdonos bármikor kicserélheti üres akkumulátorát egy teljesen feltöltöttre a benzinkúton.
Christoph Sokol elmagyarázza, hogy a Puch e-Maxi egy városi moped koncepció, mely az Al systemnek köszönhetően teljesen a tulajdonosra szabható és akkumulátorának cseréjével könnyen kezelhető.
Az ülés magassága állítható és a moped kikapcsolása után visszaáll eredeti helyzetébe. Tágas tároló rekesszel rendelkezik az ülés előtt, mely még USB töltőt is kapott. Opcióként választhatjuk a belépített kijelzőt és operációs rendszert vagy akár egy okos telefonról is működtethető.