Kezdőlap Hírek Autók Terep-Porsche a Singertől

Terep-Porsche a Singertől

835
0
Porsche

A LA-központú Singer Vehicle Design, a klasszikus Porschéknak mai szépségként második életét adja, és tovább erősíti versenyflottáját. Összeállt a Porsche legsikeresebb rallyautói mögött álló ötletgazdákkal egy modern, 911-es terepjáró felépítésében, amely alkalmas versenyezni a Dakar és a Baja 1000 versenyeken.

PorscheAz ötlet, amit a Singer All-Terrain Competition Study-nak (ACS) nevez, egy olyan ügyféltől származott, aki érdeklődött a léghűtéses 964-es Porsche 911-es versenypályára és felfedezésre épített terepjáróvá történő átalakításának lehetőségéről.

PorscheA kérés drámaian eltért a megszokottaktól, ezért a cég segítséget kért Richard Tuthill of Oxfordshire rally Porsche szakértőtől és a brit székhelyű Tuthill Porsche-től a Dakar-díjas Rothmans 911 SC / RS és a 80-as évek közepének 959 rallyautója által ihletett autó összeállításában.

PorscheTuthill generációkon átívelő tapasztalatokkal rendelkezik a versenyképes terepmotoros Porschékról.

PorscheRichard Francis Tuthill fia, a rally sofőré akinek benne volt a keze a Rothmans 911 SC / RS rally autók előkészítésében és javításában. Ez az élmény nagy hatással volt rá és, hogy őszinték legyünk, az alma nem esett messze a fájától. Richard és csapata arra specializálódott, hogy versenyre kész Porsche autókat készítsen mind off-roadra, mind versenypályára, és autóik nemrégiben olyan eseményeken arattak győzelmet, mint a kelet-afrikai Safari Classic és az FIA WRC R-GT bajnokság.

PorscheSinger és Tuthill transzatlanti erőfeszítéseiket az ügyfél 1990-es léghűtéses 911-jével kezdték meg, hozzáadva az FIA-specifikációnak megfelelő ketrecet és tovább erősítve a monokokkot, hogy ellenálljon a terepen történő használatnak és a durva bánásmódnak.

PorscheA szénszálas burkolattal ellátott karosszéria magasan a talaj fölé emelkedik egy hosszú felfüggesztés révén, mindkét kerekében kettős, ötirányban állítható lengéscsillapítóval.

PorscheA 911 ATC ikerturbós, 3,6 literes, léghűtéses motorja 450 lóerős és 569 Nm (420 lb-ft) nyomatékkal rendelkezik, de a versenyesemény igényei szerint hangolható. Mind a négy kerék teljesítményét egy szekvenciális, ötfokozatú sebességváltón, valamint az első, középső és hátsó mechanikus korlátozott csúszású differenciálmű szabályozza. A Monobloc tárcsafékek lassítják a BFGoodrich terepjáró gumiabronccsal burkolt könnyűfém keréktárcsák leállását.

PorscheA versenyre kész frissítések között szerepel még az FIA által készített, egyedi versenyülések, a kettős pótkerék-szállító rendszer az első csomagtérben és a hátsó raktárban, egy GPS verseny-navigációs rendszer, valamint a vezető és a navigátor rehidrációs rendszere.

Porsche“Bízunk benne, hogy ez a gép mindenféle off-road lelkesedés kielégítésére alkalmas lesz, legyen szó akár a legmagasabb szintű szakmai versenyre törekvésről, akár kalandozásról és felfedezésről” – mondja Rob Dickinson, a Singer alapítója és ügyvezető elnöke.

PorscheAz Singer első ügyfelének megbízása két ACS példából áll, egy nagy sebességű sivatagra optimalizált autót fehér, piros és kék színnel, amelyet a múlt Porsche versenyautói ihlettek, valamint egy élénkpiros változatot, amely a sebességre és az aszfalton való tapadásra optimalizált.

PorscheA felek megállapodtak abban, hogy az off-road csomag más vevők számára is elérhető lesz, akik saját terepjáró képességüket szeretnék növelni saját 964 911-esükkel. Minden autót felújítanak és megépítenek az ügyfél egyedi specifikációi szerint, és ennek megfelelően árazzák.