Kezdőlap Hírek Green Man Ikarusz újra próbálkozik

Ikarusz újra próbálkozik

392
0
SolarStratos

A SolarStratos nevű repülőgép az űrbe repülne kizárólag napenergiát felhasználva, 22m2 szolár panellel a szárnyain. Ikarusz is megirigyelhetné Raphael Domjan svájci öko-vállalkozó új napenergia hajtotta gépét, mely úgy lépne át az űrbe, hogy szárnya nem olvad meg.

SolarStratosMiután Domjan átszelte a világot szolár hajójával, megalkotta a SolarStratos repülőgépét, hogy a sztratoszférát bevegye. Ha sikerrel jár, a repülés történelmében először a SolarStratos projekt hatalmas kihívásokkal néz szemben. A nyomás nélküli repülő úgy éri el a 18km-es magasságot szolár paneleivel, amelyet általában a SR-71 kémrepülőgépek szoktak, hogy a pilótának -70 fokos hőmérséklettel kell megküzdenie. Domjannak nyomás alatt lévő űrruhát kell viselnie az öt órás út alatt. Két órába telik majd, hogy elérje a sztratoszférát, 15 percig lebeg majd a csillagokkal és további három óra lesz, míg visszaereszkedik. Ezzel Domjan a Föld görbületét is látja majd.

SolarStratos“Az a célunk, hogy bemutassuk, hogy a jelenlegi technológia és a napenergia lehetőséget biztosít, hogy többet érjünk el, mint a fosszilis energiahordozókkal” – nyilatkozta Domjan. “Oda is fel tudunk repülni, ahová a belső égésű motorok vagy a sugárhajtóművek már nem képesek.”

SolarStratosDomjan szerint akkor jött a napenergiával való repülés ötlete, amikor 2010 és 2012 között teljesítette útját a szolár hajóján. Valahol az Atlanti-óceánon jött Ikarusz mitologikus repülésének ötlete megújuló energiával. Míg Domjan nem szeretné, hogy szárnyai lángra lobbanjanak, megalkotta a SolarStratost, hogy megmutassa, napenergiával is közel kerülhet az űrhöz. Domjan SolarPlanet Foundation nevű alapítványa a klímaváltozás ellen vette fel a harcot a napenergia népszerűsítésével.

SolarStratosA SolarStratos 450kg tömegű és 8.5m hosszú. Szolár cellái a 25m hosszú szárnyain 22m-en terülnek el, az energiát pedig lítium-ion akkumulátorokban tárolja. Az elektromos motor 43 lóerő kifejtésére képes. Domjan szerint a motor 90%-os hatékonysággal bír.

Az utat 2022-re tervezik. Hogy mi mikor repülhetünk a csillagokhoz csak napfényt felhasználva? A SolarStratos szerint már fejlesztik az út részleteit. A csapat egyedi utazási élményt szeretne ajánlani a az utazóközönség és a tudósok számára.

“A legnagyobb kihívást az akkumulátorok töltése jelenti, a hőmérséklet és az alacsony atmoszférikus nyomás” – nyilatkozta Domjan. “Mindezek specifikus technikai válaszokat kívánnak. Egy teljesen új környezet felé nyitunk, amelyet más még nem tett meg ezek előtt.”