Kezdőlap Hírek Autók Mi az? Olasz, de nem Ferrari és többet ér, mint 1 millió...

Mi az? Olasz, de nem Ferrari és többet ér, mint 1 millió euró?

124
0

Ferrari. Maserati. Fiat. Micsoda? Fiat? Ezt az olasz márkát normál esetben nem szokták egy lapon említeni a Maranelló és Modena legendáival, ha azonban a Fiat Otto Vu-ról van szó, akkor méltán ott a helye a Fiatnak is a legendás olasz sportautómárkák között.

Fiat Otto VuArtcurial aukciósháznál most 1.1 és 1.3 millió euró közötti áron hozzájuthatunk egy 1953-as Fiat Otto Vu Tipo 106 Sport Berlinetta sportautóhoz. A vérbeli kis sportkocsi története az 1950-es évek elején kezdődött, amikor a Fiat meg akarta mutatni a világnak, hogy a 2 literes kategóriában ők is tudnának a Ferrarik és a Maseratik ellen versenyezni, ha akarnának. Egy könnyű és fürge, 200 km/órás sebessége képes autót akartak, melynek karosszériáját a Fiat vezető tervezője, Fabio Luigi Rapi szélcsatornában csiszolgatta tökéletesre.Fiat Otto VuA parányi szörny alumínium erőforrása Dante Giacosa munkáját dicséri. Giacosa két soros 4 hengeres motort gyúrt egymásba oly módon, hogy a hengerek 70 fokos szöget zárnak. A Fiat 8V-nek nevezte el az erőforrását, mert aggódtak azért, hogy a Ford levédette a V8-as elnevezést. A kis méregzsák hamarosan Otto Vu néven vált ismerté és beváltotta a hozzáfűzőt reményeket, hiszen 1954-ben megnyerte az olasz bajnokságot a 2 literes kategóriában. A Fiat végül csak 114 autót épített, mert elfogyott a pénzük és hosszú időre feladták a verseny álmaikat. „Nagyon sok elveszett, elpusztult, összetört” – nyilatkozta Matthieu Lamoure az Artcurial Motorcars ügyvezető igazgatója arra utalva, hogy a Rapi-féle szélcsatornás karosszériájú modellből 16 megmaradt példányról tudnak a szakemberek. „Ennek a példánynak eredeti a karosszériája, a motorja és az alváza, valamint az autó teljes története meg van, ami szintén nagyon fontos.”Fiat Otto Vu