A Jaunt Air Mobility szerint a Journey 280km/h sebességet, 65%-kal csöndesebb utazást kínál, mint egy hagyományos helikopter.
Az Uber Elevate 2023-ban tervezi első városi légi közelekedési hálózatát elindítani, így az elektromos vertikális fel- és leszállásra képes járművek (eVTOL) terén nagy a verseny. Nagy hír az Uber és a Joby partnerkapcsolata, de a Jaunt Air Mobility ugyancsak fontos partner lehet.
A Janunt bemutatta a Journey névre hallgató, radikálisan eltérő típusú összetett repülőgépét, mely a jövő legnépszerűbb helikopter és fix szárnyú repülőgépe. Technicailag gyrocopternek nevezik és már a 30-as évektől ismert.
A Jaunt Journey viszont nagyon fejlett gyrocopter változat, melynek áttörését elektromos motorja jelenti.
Egy pilóta és négy utas akár 280km/h-val is utazhat, mert a Journey csendes, biztonságos és nagyon hatékony. Nem repülőgép, habár úgy repül, mint az. Nem is szigorúan véve helikopter, viszont a fel- és leszálláskor úgy viselkedik, mint az.
“Garantáljuk, hogy a martinid sosem loccsan ki, ha a Jaunt Journey fedélzetén utazol. Vertikálisan száll fel, úgy repül, mint egy repülőgép és ugyancsak vertikálisan száll le” – mondta Kaydon Stazione, a Jaunt Air Mobility vezérigazgatója.
Általános szabály, hogy a gyrocopterek felszálláskor előre, leszálláskor pedig hátrahajlanak. Ezek szerint a fel- és leszálláskor mindent rögzíteni kellene. A Jaunt viszont ezt kiküszöbölte a “LevelFly” megoldásával. Habár az egész gyrocopter előre- és hátradűl, a kabin mégis szintben marad.
A Jaunt szintén felhasználta a Reduced Rotor Operating Speed Aircraft (ROSA) technológiát, mely a csendesebb repülés érdekében, utazó módban csökkenti a rotor sebességét. Ez segít megfelelni a lakóközösség zajra vonatkozó előírásainak. Elektromos motorja nem igényel folyékony üzemanyagot, így károsanyag kibocsátása is nullával egyenlő.
A Jaunt jelenleg a BAE Systems-szel dolgozik együtt az elektromos motorokon. A cég 2023 elejére számít az FAA tanúsítványra. A tesztelés során már több, mint 100 órát repültek, 1000 le- és felszállással.