A 2030-as állóképességi versenyek felé tekintve a Lotus bemutatja az E-R9 koncepciójának képeit. Drámai profiljával az új design tanulmány egy új generációs tiszta elektromos állóképességű versenyzőt képzel el.
Az autót fekete és arany színben képzelik el, a cég jellegzetes színvilágát az 1970-es évek Forma-1-es versenyei során a John Player cigaretta szponzorálása tette híressé. Mindenekelőtt az E-R9-et a karcsú vadászrepülő-stílusú kupola és a fejlett aktív aerodinamikai testpanelek határozzák meg.
A Lotus E-R9-et a Lotus mérnökei tervezték, hogy bemutassák a cég filozófiáját és innovatív szellemiségét a fejlett elektromos meghajtás és az aerodinamika felé. Az E-R állóképességi versenyzőt jelent, míg a 9 az autó versenyszámát jelenti, amelyet gondosan választottak a Lotus versenyzői múltjának tiszteletére. A csapat 1955-ben debütált a 24 órás Le Mans-i versenyen. Ha 2030-ban versenyeznek, az E-R9 ennek 75. évfordulóját ünnepli.
Az E-R9-cel a Lotus újításokat mutat be az aerodinamikában, főként testpaneljeivel. Delta-szárnyú stílusprofilja mentén az aktív felületek képesek megváltoztatni alakjukat, hogy alkalmazkodjanak a levegő áramlásához akár a vezető gombnyomásával, akár automatikusan, a teljesítményérzékelő bemeneteinek megfelelően. Ez az alkalmazkodóképesség minimális húzást jelentene az egyenesekben és a maximális leszorító erőt a kanyarokban. A hátsó függőleges vezérlőfelületek aerodinamikai erőket generálnak, amelyek segítenek az autó irányváltásában a gumiabroncs érintkezési helyén tapadás korlátozásai nélkül. Az eredmény egy olyan versenyző, amelyet részben úgy hajtanak, mint egy autót, részben pedig úgy reptetnek, mint egy vadászgépet.
Richard Hill, a Lotus fő aerodinamikusa megjegyzi: „Amit megpróbáltunk megtenni, hogy meghúzza a határait annak, ahol ma technikailag vagyunk, és extrapoláljuk a jövőbe. A Lotus E-R9 olyan technológiákat tartalmaz, amelyek teljes fejlesztését és gyakorlatias elvárásait várjuk. A Lotusnak elképesztő története van az egyedi megoldások kifejlesztésében, sokszor megtettük ezt az autósportban és a közúti autóinkkal is.” Műszaki igazgató és mérnök, Louis Kerus folytatja az elektromos versenyzés jövőbeli fejlesztéseit: „Az akkumulátorok energiasűrűsége és az energia sűrűsége évről évre jelentősen fejlődik. 2030 előtt vegyes cellás kémiai elemekkel rendelkezünk, amelyek mindkét világ legjobbját nyújtják, valamint képesek leszünk az akkumulátorok „cseréjére” a boxmegállások során. ”