A Honor okostelefon márka elkészítette első színfelmérését azzal a céllal, hogy feltárja a felhasználók hangulata és az őket körülvevő színek közti összefüggéseket.
A márka az okostelefonok és okoseszközök tervezésekor nagy hangsúlyt fektet az izgalmas színhasználatra, és törekszik arra, hogy egyedi hátlapjaival, anyaghasználatával, színeivel megszólítsa a különleges megoldásokra fogékony felhasználókat.
A Honor elsődleges célcsoportját a fiatalok jelentik, így a Honor Színriport összeállításakor 18-24 év közöttieket kérdeztek a színekhez fűződő viszonyukról az Egyesült Királyságban és Olaszországban, ahol a márka erős jelenléttel bír. A megkérdezettek 82%-a mondta azt, hogy az őt körülvevő színek befolyásolják a hangulatukat. Minden második válaszadó tartja úgy, hogy az általa viselt szín javítja a hangulatát, 53%-uk pedig úgy gondolja, hogy alkottak már véleményt róla a viselt színek alapján.
A színek által kiváltott hatás az online jelenlétünket is meghatározza. Becslések szerint évente 1,2 trillió fotó készül évente, melyek egy része a közösségi média felületeken köt ki. A felmérés alapján a megkérdezettek több, mint kétharmada szívesebben posztol világos és élénk színekben, sárga, narancssárga és piros színárnyalatokban, melyeket pozitív gondolatokkal, optimizmussal és boldogsággal lehet társítani.
A kutatás eredményeit Jules Standish színszakértő elemezte, aki szerint a Honor felmérése arra is rámutat, hogy a 18-24 év közötti korosztály a kéket az energiával, a zöldet az optimizmussal párosítja.
Állásinterjú: kék pirossal vagy sárgával
A kék megbízhatóságot, bizalmat, tapintatosságot közvetít, emellett a kommunikáció színe és nyugtató hatással bír az idegekre. Ezen belül a tengerkék jó választás lehet, amit kombinálhatunk pirossal, megmutatva lelkesedésünket, vagy sárgával, ekkor optimizmust és örömöt továbbíthatunk kiegészítőinken keresztül.
Munkahelyi prezentáció, előadás: piros szürkével
A piros figyelemfelkeltő szín, hatására adrenalin szabadulhat fel, így energikusabbnak érezhetjük magunkat. Elszántságot sugároz, szürke kiegészítőkkel pedig kiegyensúlyozhatjuk a piros tüzes jellegét, és professzionalitást, praktikusságot sugallhatunk.
Első randi: fekete, rózsaszín, piros
A fekete szín sejtelmessé teszi viselőjét, a rózsaszín a szeretet színe, a piros pedig szenvedélyről és izgalomról árulkodik.
Közösségi média: narancssárga, sárga, piros
Az élénk, feltűnő színek hatására adrenalin szabadulhat fel, látványuk izgatottságot, élénkségét válthat ki. Mosolyra, jókedvre derítenek, magabiztosabbnak érezhetjük magunkat tőlük, és ez a közösségi oldalakon közzétett fotókra, videókra is igaz.
Szakítás: lila és ibolya
Fontos a nyugalom és a kiegyensúlyozottság megőrzése. A lila és az ibolya békét közvetít, segíthet az érzelmi egyensúly megtalálásában, a lezárásban és az előretekintésben.
A Honor Színriport arra is rávilágít, hogy a színek nem csak a hangulatot befolyásolhatják, de hatással lehetnek a kreativitásra és az önbizalomra is. Az okostelefon és a viselhető okoseszközök sem jelentenek ez alól kivételt, ezt erősíti, hogy a megkérdezett fiatalok fele szín alapján választ telefont.