A termékeny japán dizájnstúdió, a Nendo, egy nem felfújható futball labdát mutatott be, amelyet a világ elszegényedett közösségei számára hoztak létre, remélve a sport népszerűsítését és a játékosok számának növelését.
Gyakran ezeknek a közösségeknek a legfiatalabb tagjai nehezen tudnak hozzájutni egy futball labdához és megtartani azt. Válaszként erre a problémára ez az új, nem felfújható focilabda ugyanolyan rúgásérzetet ad, mint egy sima labda.
Fejlesztését a hagyományos japán fonott bambuszlabda szerkezete ihlette, amely lehetővé teszi az egyszerű javítást.
A focilabda három különböző típusú alkatrészből áll, ezekből 54 darabra van szükség az összeszereléshez. A labda a belső légnyomás helyett a felületi anyag rugalmasságát használja fel. A puha, újrahasznosított polipropilén és elasztomer műgyanta komponensek nem fognak fájni a csupasz lábaknak rúgás közbem, és valószínűtlenek a labda még akkor sem fog sérülést okozni ha eltörik, anyagösszetételének köszönhetően.
A labda kifogástalan modularitása biztosítja, hogy ha játék közben leszakad egy alkatrész, akkor az összezáró szerkezet garantálja, hogy a labda nem fog szétesni. Javításához a felhasználóknak csak a meghibásodott alkatrészeket kell helyreállítaniuk vagy kicserélniük, ezzel egyszerű karbantarthatóságot és gazdasági hatékonyságot biztosítva. Az alkatrészeket szétszerelt állapotban, kompakt csomagokban szállíthatják, ami csökkentve ezzel a szállítási költségeket.
Ha több szín áll rendelkezésre ugyanazon alkatrészekből, az hozzájárul a labda és a gyerekek közötti kötődés kialakulásához is, mivel összeszerelés során saját egyéniségüket és színvilágukat is beleépíthetik, ami a játék nagyobb megbecsülését eredményezi.
Az összeszerelési utasításokat ezért úgy tervezték, mint egy képeskönyvet, amelyet teljesen érthető illusztrációkban ábrázoltak, szöveg nélkül, így a gyermekek az egész világon használni tudják. A csomagoló zsákot is úgy alakítottak ki, hogy később a hátizsákként is használható legyen, amiben elfér a labda.
Mivel van rá lehetőség, eredeti logókat nyomtassanak és egyedi színekben készítsék el a termékeket, az üzleti modell arra számít, hogy más vállalatok és szervezetek is hozzájárulását a különböző oktatási intézmények és klubcsapatok fenttartásához a termékek forgalmazásán keresztül.