A Ponti Design Studio új koncepciója a koronavírus világjárvány utáni időszakra kínál biztonságos megoldást azok számára, akik visszatérnének a tömegközlekedéshez, autonóm, radiális belső térrel rendelkező, kétszintes villamosok képében.
Az Andrea Ponti, olasz dizájner által alapított tervező cég modern megoldást kívánt kínálni a meglévő tömegközlekedés számára, hogy könnyebben tudjanak a Covid-19 utáni élethez alkalmazkodni, ahol a jövőbeli világjárványok megelőzése kulcsfontosságú.
“Különösen fontos ez egy ilyen nagy létszámú városban, mint Hong Kong, ahol nehéz elérni a közösségi távolságtartást” – nyilatkozta Ponti.
Az Island nevű elektromos villamos koncepció célul tűzte ki, hogy segítsen az embereknek az egyéni közlekedésről áttérni a tömegközlekedésre, mely a világjárvány során sokkal kevésbé volt népszerű.
Az elektromos és sofőr nélküli technológia felhasználja a sofőr és a motor által megspórolt helyet, hogy a nagyobb belső térben könnyebbé tegye a közösségi távolságtartást.
Az utasok egy olyan, körkörös formájú sziget rendszeren ülnek kifelé nézve, mely a kocsik közepén helyezkedik el és biztosítja, hogy ne kelljen más utasok irányába lélegezniük. A bár jellegű fa kartámaszok minden szinten körbefutnak, hogy az utasoknak állni is lehetőségük legyen és utazás közben a kilátást is élvezzék.
A meleg tónusok és a fa használata a belső térben kontrasztot ad a monokróm külsővel, mely dizájnja illik Hong Kong város képéhez. A nagy kiterjedésű üvegpanelek, amelyek végigfutnak a jármű elejétől a hátuljáig, a villamos a környező városi építészet dizájnját adja vissza. Az üveg használata biztosítja, hogy a természetes fény eláraszthassa a belső teret, mind a falakon és a mennyezeten keresztül.
A LED lámpák függőlegesen futnak végig az íves villamos első és hátsó részén, amelyek betöltik a féklámpa és első lámpa szerepét és bármilyen időjárási feltétel mellett jó láthatóságot biztosítanak.
Ponti tervezett hozzá tartozó villamos megállókat, melyek mindkét oldalon nyitottak, hogy biztosítsák a minél jobb légáramlást és az utasok egyirányú mozgását.
Minden villamos behúzható csatlakozási ponttal rendelkezik, amely lehetővé teszi a villamos megállókban való gyors töltést.
Az utazásért a Hong Kong Octopus kártya rendszerrel, érintésmentesen fizethetnek az utasok a megállókban mielőtt felszállnak a villamosra. A fizetés járművön kívüli megoldása szintén nagyobb belső teret biztosít.
“Az Island Hong Kong előrelátását jeleníti meg és a közösségi közlekedés új koncepcióját mutatja be, mely a közösségi távolságtartás kihívásán kíván felülkerekedni” – nyilatkozta Ponti. “A villamos tervezésének ötlete nem véletlen, a villamosok a város jelképei, a villamoshálózat idén ünnepli 115. évfordulóját.”
“A közösségi távolságtartás koncepciója, mely korlátozza az emberek mozgáshoz és interakcióhoz való szabadságát, tervezési kihívássá és fókusz ponttá vált az új koncepció megalkotásakor” – folytatta a dizájner. “Nem lenne szabad elválasztanunk az embereket, helyette inkább átgondolni, hogyan tudjuk a közösségi teret hatékonyan integrálni.”
Ponti 2013-ban alapította a Ponti Design Studio-t, amikor Hong Kongba költözött, ahol gyakornok volt olyan vezető japán közlekedési vállalatoknál, mint a Honda és Mitsubishi.