Kezdőlap Hírek A világ legnagyobb pilóta nélküli repülőgépe

A világ legnagyobb pilóta nélküli repülőgépe

816
0
Ravn X

Ennek a lenyűgöző drónnak a szárnyfesztávolsága 18.2 méter, magassága 5.4 méter, súlya pedig 28 tonna.


Léteznek drónok, és van a Ravn X. A közelmúltban bemutatott szemrevaló behemót a tömeget figyelembe véve a világ legnagyobb pilóta nélküli repülőgépének minősül, közel 28 tonnás súlyával.
A Ravn X az Aevum startup szakértelmét dicséri. Az alabamai székhelyű cég legújabb büszkeségét örömmel mutatta be a floridai Jacksonvilleben található Cecil SpacePort indítóállomáson, egy olyan esemény keretében, amit igencsak nehéz lett volna figyelmen kívül hagyni.

Ravn X
Az Aevum Jay Skylus vezérigazgatója

A 24 méteres repülőgép szárnyfesztávolsága 18.2 méter, magassága pedig 5.4 méter. Megdöbbentő összsúlya pedig 55 000 font, azaz közel 28 tonna, ami nagyjából megegyezik egy Gulfstream G550-es vagy 10 Range Rover tömegével. Azonban a végeredmény még az impozáns méretek ellenére is egyértelműen elegáns, szinte „vérpezsdítően” lenyűgöző. Valójában kevésbé hasonlít egy drónra és inkább egy futurisztikus vadászgépre emlékezteti a szemlélőket.

Ravn XUgyanakkor ez a következő generációs repülőgép jóval többet ígér lenyűgöző méreténél és stílusánál. Arra tervezték ugyanis, hogy műholdakat indítson útjukra az űrben. Miután a Ravn X eléri a kívánt helyet és magasságot, egy rakétát enged a levegőbe, amely kis méretű műholdakat (összesen kb. 100 kg hasznos terhet) lő alacsony földi pályára. Az Aevum azt állítja, hogy a Ravn X képes lesz ezeket a műholdakat az űrbe szállítani 180 percenként, heti 24 órában, méghozzá emberi élet veszélyeztetése nélkül. A küldetés befejezését követően a repülőgép magától leszáll és leparkol egy hangárban.
Ráadásul a Ravn X újrafelhasználható. Míg az űrbe merészkedő kis hajók ritkán térnek vissza egészben (ha visszatérnek egyáltalán), a Ravn X 70 százalékban újrafelhasználható és az Aevum szerint a közeljövőben ez a szám akár a 95 százalékot is elérheti.

Ravn XMindezek mellett a Ravn X ugyanúgy repül, mint egy tipikus repülőgép, és bármilyen egy mérföldes /1.6 km-es/ kifutópályáról indítható, indítóállvány nélkül. Ez természetesen azt is jelenti, hogy nincs szükség költséges infrastruktúrára. Fel van szerelve azzal is, amit Aevuem „autonóm indítási szerkezetnek” nevez. Ezt a rendszert arra tervezték, hogy minden indítást optimalizáljon, figyelembe véve az időjárási viszonyokat, a légi forgalmat, a rendeltetési helyet, a hasznos terhet és az egyéb logisztikai tényezőket is. A drón természetesen szintén teljesen önálló és pilóta nélkül repül.
“Az Egyesült Államok vezetése felismerte annak szükségét, hogy olyan szerkezetekkel rendelkezzenek, amelyek gyorsan, alacsony föld körüli pályára tudnak állni.” – mondta Jay Skylus, az Aevum alapítója és vezérigazgatója. „Önálló technológiai megoldásaink révén az Aevum évkről hónapokra, illetve ha arra van megrendelői igény akkor akár percekre rövidíti a berendezések indításának átfutási idejét. Erre pedig azért van szükség, hogy javítsuk a Föld életétminőséget, hogy életeket menthessünk a Földön.