A PlayStation választása a francia abroncsgyártóra esett: a videojátékpiac jelenleg legvalósághűbb versenyszimulátor-játékának, a Gran Turismónak „hivatalos abroncstechnológiai partnere” lett a Michelin.
A több évre szóló együttműködési megállapodás keretében a Michelin egyúttal a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által is elismert Gran Turismo Championships versenysorozat „hivatalos abroncsbeszállítójává” vált.
Az együttműködés keretében 2019 októberétől az ingyenesen letölthető frissítések után egyre inkább láthatóvá válik a Michelin márka a Gran Turismo Sport játékban. A letölthető Michelin-modulok:
– A Gran Turismo Sport „Brand Central” elnevezésű virtuális múzeumában megjelenő Michelin szekció, amelyben a játékosok megismerkedhetnek a Michelin versenysportban és technológiai innovációban játszott szerepével.
– A Gran Turismo Sport „tuning” funkciójában megjelennek a Michelin abroncsok: a virtuális versenyzők a gumiválasztás stratégiáját gyakorolhatják, lágy, közepesen kemény és kemény abroncsot választhatnak a járműveikre.
– Az autóversenyzés legjelentősebb eseményeit és helyszíneit felidéző grafikai elemek, reklámtáblák és márkajelzések jelennek meg a versenypályákon.
A Michelin fivérek meg akarták győzni a kétkedőket a levegővel fújt gumiabroncs előnyeiről, ezért 1895-ben speciálisan versenyzésre épített járművükkel elindultak a Párizs-Bordeaux-Párizs autóversenyen. A Michelin az első legendás verseny óta jelen van az autóversenyzés világában, innovatív és nagy teljesítményű termékeikkel sikerrel segítették a versenyzőket a leghíresebb és legnehezebb megpróbáltatásokon – a Le Mans-i 24 órás körversenyen huszonkét egymást követő évben léphetett Michelin abronccsal versenyző győztes a dobogó legmagasabb fokára, a FIA ralibajnokságain pedig több mint 330 alkalommal bizonyult verhetetlennek.
A FIA állóképességi, endurance versenyei, a raliversenyek, az elektromos Forma 1 és az International Motor Sports Association versenysorozatai élő kísérleti laborként szolgálnak a Michelin fejlesztő szakemberei számára. Az abroncs viselkedéséről összegyűjtött adatokat alapos elemzésnek vetik alá, az eredmények alapján fejlesztik tovább az abroncsmodelleket és szimulátorokat: az abroncsgyártás technológiai csúcsaihoz a versenyzésen keresztül vezet az út. A versenytechnológia műszaki megoldásai idővel a szériagyártású, mindennapos autózáshoz kínált abroncsokban is megjelennek – így a Gran Turismo játékban használt abroncsokéi is.
Az első ilyen jellegű szakmai együttműködési megállapodás értelmében a Michelin megosztja ismereteit a Sony fejlesztőivel, a Gran Turismo játékosai pedig még közelebb kerülhetnek a valós versenyélményhez, átélhetik a gumiszerelő műhely izgalmait is, hiszen a jól megválasztott abroncs nagyban befolyásolja a sikert.
„Ez a közös munka olyan, mint a tökéletes házasság: a legjobb teljesítményt nyújtó versenyszimulátor videojáték szövetségre lép a versenyabroncsok csúcstermékeit kínáló abroncsgyártóval – mondja Scott Clark, aki a Michelin amerikai ügyvezető alelnökeként az ipari, motorsport és felhasználó élmény tevékenységekért felel.
A Michelin ugyanakkor az abroncsok teljesítményszimulációja területén is vezető szerepet visz az ágazatban – tette hozzá Scott Clark. – Már a járműtervezés folyamatában bekapcsolódunk a munkába, olyan modellekre fejlesztünk virtuális abroncsokat, amelyeket még le sem gyártottak a konstruktőrök – így könnyebb lesz a későbbiekben a szükséges változtatásokat elvégezni az elkészült járművek abroncsain. A szimuláció technológiájához hozzáadjuk az autóversenyeken összegyűjtött adatokat, a Sony pedig mindebből egy még élethűbb videojátékot fejleszt – az abroncsválasztás ugyanis nagyon fontos stratégiai kérdés a versenyzésben. Hosszú távon ezáltal a szélesebb közönség számára is világossá válik, mennyire meghatározó szerepe van a Michelinnek az autó teljesítményében.”
„A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által is elismert Gran Turismo Championships versenysorozat a Gran Turismo 25 éves autószimulátoros tapasztalatain és a játékot övező egyedülálló autós kultúrán alapszik. A versenysport iránt elkötelezett, megbízható műszaki-fejlesztői tapasztalattal rendelkező, az ágazatban vezető pozíciót betöltő beszállítónk és abroncsszakértőnk, a MICHELIN érkezése most lehetővé teszi számunkra, hogy még életszerűbbé, még valóságosabbá váljon a játék, és egyre kisebb legyen a különbség a vituális és a valódi versenyzés között. Együttműködésünk ezen kívül felhívja a figyelmet magára a versenyre, amely talán az autósport jövőjében is egyre nagyobb szerepet kaphat” – nyilatkozta a játékot fejlesztő Polyphony Digital Inc. vezérigazgatója, Kazunori Yamauchi.