Az Arteon a Volkswagen egyik nagy lépésváltása, mely nagy csinnadrattával vonult be a piacra. Nem véletlen, hiszen a modell nem akart a korábbi CC örökébe lépni, hanem új kategóriát kívánt teremteni a Volkswagen saját kínálatán belül
Az Arteon színre lépésének a két évvel ezelőtt bemutatott koncepció a Sport Coupé GTE ágyazott meg. A formai jegyei szinte kopra megegyeznek a korábbi tanulmánnyal. A különleges dizájn stratégiai kérdéssé erősödött, mely egyértelműen egy újabb lépést jelentett a prémium kategória irányába. A sziluettel nem is húztak tizenkilencre lapot, és a szépség bármennyire is szubjektív az Arteon az. Olyannyira, hogy senki nem hagyja szó nélkül az autó kiállását, ami magán viseli a gran turismók jellegzetességeit.
Marcona tekintet elől, nagyuras profil oldalról, és sportosan dögös hátsó adja össze az autó optikai jellemrajzát. Ez a vizuális elegy pedig tökéletesen elég ahhoz, hogy rendhagyóvá váljunk a sávtársak mellett. A külső extravaganciáját nem követi a belső. Térben gazdag, de konszolidált utastérkialakítással találkozunk, borús színekkel. A fedélzet alig tér el a legújabb Passatétól, minimális dizájnbeli különbségek jelzik csak, hogy ez egy másik modell.
A műszerfal kialakítás is magán hordozza a volkswagenes stílusjegyeket, amiből csak a digitális forradalom szolgáltatásai zökkenthetnek ki, hiszen a 21. század szinte valamennyi kommunikációs vívmánya fellehető az Arteon kínálatban. Az óriásméretű érintőképernyőn valamennyi mobilintegrációs lehetőség elérhető és a kijelző tudja a gesztusvezérlést is.
A Car-Net e-Remote App segítségével az okostelefonos kapcsolat is a rendelkezésünkre áll, amivel részfunkciók, mint például a klíma vagy a navigáció előre beállítható, de a nyomkövető funkció is telepíthető, amivel ellenőrizhető a kocsi pillanatnyi helyzete.
A vezető és utaskomfort is jó kialakítású az első fotelek természetesen motorosak és masszázsfunkcióval is bírnak. A hátsó sorban sem kell szorongani, mind a fej és lábtér több mit elegendő.
A kényelmi gazdag tárháza mellett a vezetés támogató asszisztencia repertoárjában szinte minden segédlet megtalálható, sőt! Az Arteonnál találhatunk olyan „meglepetésprogramot” is, ami nem jön szembe velünk minden autóban. Ilyen például az intelligens fényszóró, amely a GPS és a táblafelismerőkamera adatait feldolgozva fordítja el az autó lámpáit a kanyar ívének megfelelően.
Szintén a GPS adatokat veszi figyelembe az a rendszer, ami „rásegít a kanyarvételre” mitöbb az optimális tempót grafikusan is kijelzi a műszerfalon, mindeközben természetesen használja az adaptív tempomatot is. Ez a funkció egy kicsit tudathasadásos állapotot idéz elő vezetés közben, de nyilván szokás kérdése, „hogy nemcsak a jobb egyből szólhatnak bele a vezetésbe.”
A vészhelyzeti asszisztencia egy tovább fejlesztett változata is helyet kapott az új modellben, ami már nem csak megállítja az autót, ha a vezető rosszul van, hanem a le is kormányozza az útról, ha ez megoldható.
Az Arteon repertoár rendkívül széles skálán mozog. Három féle – Standard, Elegance, R-Line – felszereltségi szint közül választhatunk 150-től 280 lóerőig. A képeken látható tesztautó kéterzes TDI volt, hétsebességes automataváltóval. A menetkomfortja a németes precizitást hozza, minden patentül működik, de márkára jellemző feszességet ennél a modellnél is érzékelhetjük. Szeplő a képen, hogy alapjáraton egy kicsivel hangosabb a motor a kelleténél. Egyébként a 150 lóerős 340 Nm abszolváló hajtásképlet véleményünk szerint nem a legszerencsésebb konfiguráció. Jó lehet a teljesítményigény habitus kérdése, így aki együtt tud élni azzal, hogy ezzel az összeállítással kicsit nehezebben mozdul meg az autó, annak nem csak jó hanem gazdaságos társa is lesz az új Arteon.